Πάνω Frame
ΑΡΧΙΚΗ ΠΡΟΦΙΛ Ο ΧΩΡΟΣ ΜΑΣ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΘΡΑ SITEMAP ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ελληνικά English
Αναζήτηση
 
Κατηγορίες
Πληροφορίες
Αποστολές & επιστροφές
Όροι ασφάλειας
Όροι χρήσεως
Ασφαλείς Συναλλαγές
Όλες οι συναλλαγές πραγματοποιούνται κατευθείαν στον proxy server της τράπεζας σε ασφαλές περιβάλλον
Newsletter
Αν θέλετε να σας αποστείλουμε ενημερωτικό E-mail, παρακαλώ στείλετε μας το E-mail σας





bleft3
bleft4
bleft7
bleft8
 
ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ Ή ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
 

ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ: «ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ» Ή ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ; 

Ο συγγραφέας του άρθρου και ομοιοπαθητικός ΛΥΣΑΝΔΡΟΣ ΜΥΓΙΑΚΗΣ (DIHom., Fellow BIHom.) είναι επίσης συγγραφέας 12 βιβλίων Ομοιοπαθητικής. Ανάμεσά τους είναι και το 1300 σελίδων βιβλίο αναφοράς «ΕΛΛΗΝΙΚΟ REPERTORY ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ», με το οποίο ήδη εργάζονται καθημερινά εκατοντάδες Έλληνες ομοιοπαθητικοί. Έχει δημιουργήσει τον «ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ» και τις εκδόσεις Ομοιοπαθητικής ALTER-SIMILIA με περισσότερα από 60 βιβλία και CD-ROMs Ομοιοπαθητικής.
Οι πληροφορίες του άρθρου αποτελούν μέρος των σεμιναρίων Ομοιοπαθητικής του Λύσανδρου Μυγιάκη στα οποία τα θέματα αναλύονται πολύ περισσότερο, με δοσολογίες, προτεινόμενες δυναμοποιήσεις κλπ.
  
Διάβασα - κάπως μεταχρονολογημένα για να τοποθετηθώ έγκαιρα - στο «HOLISTIC LIFE» (Τεύχος ΜΑΡΤΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 05) τις απόψεις αρθρογράφου ο οποίος ανέφερε ότι η ομοιοπαθητική συνταγογράφηση που γίνεται για συγκεκριμένες ασθένειες (η λεγόμενη «παθολογική») είναι καλύτερη από την ιδιοσυγκρασιακή συνταγογράφηση που γίνεται για το σύνολο του οργανισμού.
 
Επιτρέψτε μου λοιπόν προς χάρη της πολυφωνίας που θα πρέπει να υπάρχει στο έντυπό σας να καταθέσω κι εγώ με απλά λόγια τις απόψεις μου σε ένα τόσο ουσιαστικό ζήτημα.
 
Είναι γνωστό ότι η Ομοιοπαθητική είναι ένα ολιστικό θεραπευτικό ζήτημα και όταν λέμε αυτή τη λέξη δεν την αναφέρουμε χωρίς κάποιο λόγο. Είναι το σύνολο του νοσούντος ανθρώπου που πρέπει να θεραπευθεί, αρχικά το σύνολο και επαγωγικά τα επιμέρους τμήματά του. Στην σωστή Ομοιοπαθητική, δηλαδή την κλασσική, προτιμούμε να βλέπουμε το δάσος και να μην εστιαζόμαστε εξαρχής στο δένδρο. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι το παραμελούμε! Ίσα ίσα, το φροντίζουμε καλύτερα.
 
Στο ομοιοπαθητικό λεξικό των συμπτωμάτων και φαρμάκων, το γνωστό repertory καταγράφονται – όπως αναφέρει και ο αρθρογράφος σας - πράγματι πολλές ασθένειες ονομαστικά. Ωστόσο ο έμπειρος ομοιοπαθητικός γνωρίζει ότι αυτές οι συγκεκριμένες πληροφορίες στα λήμματα (rubrics) των ασθενειών είναι μoνάχα ενδεικτικές αφού οι διάφοροι ασθενείς μπορεί να εκδηλώσουν την συγκεκριμένη ασθένεια με πάρα πολλούς τρόπους και επομένως να χρειασθούν ένα μόνο ανάμεσα από πάρα πολλά φάρμακα.   
 
Για παράδειγμα στο λήμμα «ΑΡΤΗΡΙΤΙΔΑ» αναφέρονται 8 ομοιοπαθητικά φάρμακα. Εάν όμως κάποιος νομίζει ότι μόνο με αυτά μπορεί να έχει κάποια θετική παρέμβαση στο σύνολο των δεκάδων ανθρώπινων ιδιοσυγκρασιών που συμβαίνει να έχουν αναπτύξει την αρτηρίτιδα τότε δυστυχώς πλανάται. Ο ασθενής του για διάφορους λόγους μπορεί να πρέπει να λάβει ένα άλλο φάρμακο εκτός των οκτώ αναφερομένων κι αυτό θα πρέπει αναγκαστικά να είναι το ιδιοσυγκρασιακό. Διαφορετικά πως μπορεί να γνωρίζει ποιο θα είναι; Θα δώσει μίγματα εφαρμόζοντας «ομοιοπαθητική» πολυφαρμακία; Ωστόσο δύο αιώνες παγκόσμιας προσπάθειας και αγώνων για την προάσπιση της σωστής και αποτελεσματικής Ομοιοπαθητικής δεν θα πρέπει να έχουν μια τόσο αδόκιμη κατάληξη. Το φάρμακο που θα δοθεί στον χρόνιο ασθενή θα πρέπει να είναι ένα, το ιδιοσυγκρασιακό, αφού μια και μόνο μια είναι η δονητική θεραπευτική ενέργεια που χρειάζεται ο ασθενής, δηλαδή η όμοια προς αυτόν. Αυτό δεν λέει και η απλή λογική;
 
Το ομοιοπαθητικό repertory παρόλο που έχει τεράστιες σε όγκο πληροφορίες είναι μόνο ενδεικτικό προκειμένου περί «παθολογικών» καταστάσεων, (με την εννοιολογική απόχρωση που αποδίδουν οι άγγλοι στον ιατρικό όρο pathology), δηλαδή για καταστάσεις με παθολογο-ανατομικές βλάβες. Από μια άποψη η παρουσία αυτών των λημμάτων (rubrics) έχει γίνει πρόξενος παρεξηγήσεων και έχει κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.
 
Είναι γνωστό ότι οι οργανικές βλάβες δεν είναι αναστρέψιμες. Είναι επίσης γνωστό ότι οι αποδείξεις των ομοιοπαθητικών φαρμάκων, δηλαδή τα λεγόμενα provings, δεν διεξήχθησαν ποτέ  - όπως λέμε - μέχρι του σημείου των παθολογικών βλαβών. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο πρέπει να υπάρχει μεγάλη επιφυλακτικότητα για την λεγόμενη «παθολογική» συνταγογράφηση βάσει του repertory.
 
H σωστή Ομοιοπαθητική εφαρμόζεται στους χρόνιους ασθενείς κυρίως σε επίπεδο ιδιοσυγκρασίας με προσεκτική ανάλυση της ολότητας (totality) των συμπτωμάτων τους. Με αυτό τον τρόπο έχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα σε βάθος. Αυτή είναι η κλασσική Ομοιοπαθητική που είναι πάντα η πιο σύγχρονη. Μια επιστήμη και τέχνη με θεραπευτικούς νόμους και υψηλή τεχνική.
 
Ωστόσο σε ορισμένα περιστατικά με οργανικές παθήσεις, υπάρχει πάντα η επιλεκτική δυνατότητα της προσεκτικής χορήγησης χαμηλών ομοιοπαθητικών δυναμοποιήσεων, μέσα στα πλαίσια του συστήματος που οι Γάλλοι ονομάζουν «drainage», δηλαδή «παροχέτευση». Αυτό είναι κάτι σωστό αλλά όμως δεν θα πρέπει για κανένα λόγο να υποκαταστήσει συστηματικά την ιδιοσυγκρασιακή συνταγογράφηση γιατί τότε το μόνο που γίνεται είναι μια «αλλοπαθητική ομοιοπαθητική», εάν επιτρέπεται μια τόσο αδόκιμη αλλά ωστόσο παραστατική έκφραση.   
 
Το να χορηγούμε επί μήνες ή χρόνια 5, 10 ή και 40 ομοιοπαθητικά φάρμακα ταυτόχρονα κάθε ημέρα (όπως γίνεται από κάποιους) δεν είναι το είδος της θεραπείας που θα βοηθήσει και θα ευεργετήσει τον ασθενή σε βάθος. Ουσιαστικά δεν είναι Ομοιοπαθητική.  Υπάρχουν κάποιοι που ωφελούνται από αυτό; Μπορεί. Πάντως όχι οι ασθενείς. 
 
Ο σωστός και ηθικός στις αρχές του γιατρός ή θεραπευτής δεν θα πρέπει να κερδίζει τα προς το ζην από την συνεχή επιστροφή των ίδιων ασθενών αλλά από τους καινούριους που θα προσέρχονται επειδή οι παλαιοί έγιναν σε ικανό βαθμό καλά. Κι αυτοί μπορεί να γίνουν καλά, ή έστω να βοηθηθούν σημαντικά, εάν γίνει υπεύθυνη και σοβαρή ομοιοπαθητική εργασία σε επίπεδο ιδιοσυγκρασίας.  
 
Επομένως θα ήταν καλό οι νέοι ομοιοπαθητικοί να εκπαιδευτούν σωστά, αληθινά, επίμοχθα, με υπομονή κι επιμονή στην κλασσική αλλά πάντα σύγχρονη Ομοιοπαθητική. Η κλασσική Ομοιοπαθητική και οι κλασσικοί δάσκαλοί της είναι η ρίζα και χωρίς ρίζα το δένδρο δεν αναπτύσσεται σωστά. Ας μελετήσουμε λοιπόν επίμοχθα αρχίζοντας από τη ρίζα! Αν υπονομευτεί η ρίζα τότε το δένδρο θα πέσει και αυτό θέλω να ελπίζω ότι δεν το επιθυμεί κανείς.  
 
Για συμμετοχές στα σεμινάρια, παραγγελίες βιβλίων Ομοιοπαθητικής ή για θεραπευτικές συνεδρίες Ομοιοπαθητικής στις οποίες προίσταται ο Λύσανδρος Μυγιάκης σε συνεργασία με την ιατρική του ομάδα, επικοινωνήστε στον «ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ» στα τηλέφωνα:
210 – 76 43 963 και 6978 – 87 59 28
 
Πίσω
Εύρος Τιμών
Από:  Μέχρι:
  Καλάθι Αγορών Περισσότερα
Άδειο καλάθι
  Άρθρα Περισσότερα
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΒΑΤΤΑΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΕΚΦΥΛΙΣΗ ΩΧΡΗΣ ΚΗΛΙΔΑΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΣΥΝΔΡΟΜΟ TOURETTE ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΦΟΒΙΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ
ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ Ή ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΟΣ
ΑΣ ΚΑΛΟΣΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ
ΨΥΧΟΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΓΚΩΣΗ: ΜΙΑ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΠΟΤΕ ΚΑΛΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ
ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ REPERTORY
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΤΡΟΠΟΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗΣ
  Νέα Προϊόντα Περισσότερα
Banner Δεξί 1
  Προτείνουμε για Εσάς Περισσότερα
Banner Δεξί 2
bright6
bright7
SSL Certificates