Πάνω Frame
ΑΡΧΙΚΗ ΠΡΟΦΙΛ Ο ΧΩΡΟΣ ΜΑΣ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΘΡΑ SITEMAP ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ελληνικά English
Αναζήτηση
 
Κατηγορίες
Πληροφορίες
Αποστολές & επιστροφές
Όροι ασφάλειας
Όροι χρήσεως
Ασφαλείς Συναλλαγές
Όλες οι συναλλαγές πραγματοποιούνται κατευθείαν στον proxy server της τράπεζας σε ασφαλές περιβάλλον
Newsletter
Αν θέλετε να σας αποστείλουμε ενημερωτικό E-mail, παρακαλώ στείλετε μας το E-mail σας





bleft3
bleft4
bleft7
bleft8
 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ.
ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ.
 
Ο συγγραφέας του άρθρου και ομοιοπαθητικός ΛΥΣΑΝΔΡΟΣ ΜΥΓΙΑΚΗΣ (DIHom., Fellow BIHom.) είναι επίσης συγγραφέας 12 βιβλίων Ομοιοπαθητικής. Ανάμεσά τους είναι και το 1300 σελίδων βιβλίο αναφοράς «ΕΛΛΗΝΙΚΟ REPERTORY ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ», με το οποίο ήδη εργάζονται καθημερινά εκατοντάδες Έλληνες ομοιοπαθητικοί. Έχει δημιουργήσει τον «ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ» και τις εκδόσεις Ομοιοπαθητικής ALTER-SIMILIA με περισσότερα από 60 βιβλία και CD-ROMs Ομοιοπαθητικής.
Οι πληροφορίες του άρθρου αποτελούν μέρος των σεμιναρίων Ομοιοπαθητικής του Λύσανδρου Μυγιάκη στα οποία τα θέματα αναλύονται πολύ περισσότερο, με δοσολογίες, προτεινόμενες δυναμοποιήσεις κλπ.
 
Η Ομοιοπαθητική στην πατρίδα μας τα τελευταία χρόνια γνωρίζει σταθερή άνθηση. Δεν είναι κάτι που μας ξαφνιάζει αφού προφανώς είναι κάτι που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία. Οι λόγοι είναι πολλοί. Σε αυτό το άρθρο όμως επιθυμώ να εστιαστώ περισσότερο σε θέματα εκπαίδευσης ή επιμόρφωσης στην Ομοιοπαθητική.
Η αλήθεια είναι ότι οποιαδήποτε εκπαίδευση στην Ομοιοπαθητική παρέχεται σήμερα στην Ελλάδα ή και στην Ευρώπη είναι ελλιπής. Με αυτό δεν επιθυμώ να παρεξηγηθώ ότι δήθεν υποτιμώ τις καθ’ όλα άξιες και χρήσιμες προσπάθειες μιας ποικιλίας ανθρώπων. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν πράγματα που γίνονται κι άλλα που προετοιμάζονται και θα δούμε τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο σε οποιαδήποτε περίπτωση απέχουμε από το ιδεατό που κατά την γνώμη μου θα ήταν η δημιουργία πανεπιστημιακής σχολής Ομοιοπαθητικής πενταετούς ή εξαετούς εκπαίδευσης σύμφωνα με τα πρότυπα που διεθνώς έχει π.χ. η πρωτοπόρα στον τομέα αυτό Ινδία.  
Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί που θεωρούν ότι η θεσμική αναγνώριση της Ομοιοπαθητικής θα πρέπει κατά βάση να συμβαδίσει με την ενσωμάτωσή της στις ιατρικές σχολές της χώρας. Θεωρώ ότι αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα που χρειάζεται πολύ συζήτηση.
Στο παρελθόν υπήρξαν γνωστοί Έλληνες ομοιοπαθητικοί που διατύπωσαν την άποψη για μια ανεξάρτητη Πανεπιστημιακή σχολή Ομοιοπαθητικής νέου τύπου. Αυτό είναι κάτι με το οποίο θα συμφωνούσε σε γενικές γραμμές και ο υπογράφων το παρόν άρθρο. Σήμερα όμως εάν εισέλθει η Ομοιοπαθητική στις ιατρικές σχολές της χώρας, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα αυτό να μην είναι προς όφελός της. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία ζητημάτων που θα πρέπει να συζητηθούν ή να ρυθμιστούν για να μην υποβαθμιστεί η Ομοιοπαθητική και το ομοιοπαθητικό θεραπευτικό κίνημα της χώρας μας στην πορεία από την πληθώρα των αλλοπαθητικών της ιατρικής και από τα στενά συντεχνιακά ενδιαφέροντά τους.
Πρόσφατα στη έγκριτη εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» [Κυριακή 7 Οκτωβρίου 07] ο κος Θ. Βερεμής, Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας υποστήριζε:
«Είναι αλήθεια ότι σε πολλές σχολές που έχουν λεφτά, όπως η Ιατρική Σχολή, η διαφθορά είναι απίστευτη. Στην Αθήνα το 40% των καθηγητών Ιατρικής είναι συγγενείς μεταξύ τους».
Σε μια τέτοια διαπλοκή θέλουμε να δούμε την ενσωμάτωση της Ομοιοπαθητικής; Προσωπικά δεν θα το ονειρευόμουν. Η Ομοιοπαθητική έχει κερδίσει επάξια την αναγνώρισή της στη συνείδηση του κοινού και αυτό είναι το βασικότερο όλων. Η παραπέρα πορεία της μπορεί να είναι μεγάλη εάν βαδίσει βάσει των ανθρωπιστικών αρχών που πρέπει να διέπουν το ολιστικό θεραπευτικό κίνημα.
Η συμβατική ιατρική μπορεί τα τελευταία χρόνια κάτω από την πίεση της κοινωνίας να έχει γίνει περισσότερο δεκτική απέναντι στην Ομοιοπαθητική, όμως αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι θα ήθελε κάπως να δεχθεί ή να ανεχθεί τις βασικές θέσεις της Ομοιοπαθητικής. Αντίθετα το πιθανότερο είναι ότι ποθεί διακαώς να απεμπολήσει η Ομοιοπαθητική τις δικές της και να αποδεχθεί πλήρως την ηγεσία του συμβατικού ιατρικού συστήματος, με ότι αυτό συνεπάγεται. Όμως αυτό δεν έχει το δικαίωμα να το πράξει κανένας ομοιοπαθητικός ως a priori προϋπόθεση της ποθητής από μερίδα ατόμων αναγνώρισης.
Σχετικά με αυτά ο γνωστός και άξιος ομοιοπαθητικός ιατρός κος Βασίλης Γκέγκας γράφει στο βιβλίο του «THE CLASSICAL HOMEOPATHIC LECTURES» [Vol E, σελίδα 149-150] τα παρακάτω πολύ ενδιαφέροντα:
«Πολλή ενέργεια καταναλίσκεται στην προσπάθεια για την αναγνώριση της Ομοιοπαθητικής από την κυβέρνηση. Αυτό όμως δεν είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσουμε την Ομοιοπαθητική να κάνει πρόοδο. Το καλύτερο πράγμα είναι να επιτύχουμε καλά θεραπευτικά αποτελέσματα σε όσους περισσότερους ασθενείς είναι δυνατόν. Είναι πολύ συζητήσιμο εάν η αναγνώριση από το κατεστημένο ή από το δημόσιο σύστημα υγείας ή από τους επιστήμονες θα βοηθήσει το ομοιοπαθητικό κίνημα.
Επίσης πολλή ενέργεια καταναλίσκεται και σε προσπάθειες να ενσωματωθεί η ομοιοπαθητική εκπαίδευση μέσα στα κλασσικά αλλοπαθητικά πανεπιστήμια. Αυτό όμως γενικά δεν θεωρείται ωφέλιμο για την Ομοιοπαθητική. Στην στροφή του 19ου με τον 20ο αιώνα η συνεργασία των αλλοπαθητικών και των ομοιοπαθητικών στην Αμερική οδήγησε εκεί στην καταστροφή της Ομοιοπαθητικής».
Αυτά είναι πολύ σοβαρά και σωστά επιχειρήματα για να τα προσπερνάμε χωρίς βαθιά περισυλλογή.
Ακόμη παρόλο που οι μεγάλοι φυσικοί του 20ου αιώνα διατύπωσαν θεωρίες περί ενός ενεργειακού σύμπαντος η ιατρική ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να παραμένει προσκολλημένη αυστηρά στο βιολογικό μοντέλο αγνοώντας προκλητικά το ενεργειακό.  
Σε μια τέτοια πραγματικότητα το καλύτερο θα ήταν τα δύο συστήματα γνώσης και θεραπείας να βαδίσουν με ανεξάρτητες μεταξύ τους σχολές πενταετούς ή εξαετούς εκπαίδευσης. Αυτό σε οποιαδήποτε περίπτωση θα εξασφάλιζε το status της Ομοιοπαθητικής. Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά για να αναπτύξουμε περισσότερο αυτές τις ιδέες, αφού σε καμία περίπτωση δεν βλάπτει να οραματιζόμαστε καινούρια πράγματα! Αν η κοινωνία τα χρειάζεται, η κοινωνία θα τα έχει. Και θα τα έχει με δημόσια ή με ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Οι ποικίλες κομβικές προσπάθειες εκπαίδευσης ή επιμόρφωσης στην Ομοιοπαθητική είναι καλό να συνεχισθούν από όλους χωρίς τάση μονοπώλησης ή υποβάθμισης δασκάλων της Ομοιοπαθητικής που πιθανώς διδάσκουν διαφορετικά πράγματα με την απαιτούμενη όμως υπευθυνότητα. Η ποικιλία δεν θα βλάψει την Ομοιοπαθητική. Αντίθετα θα την ευνοήσει. Οι στρατηγικές του παρελθόντος που στόχευαν στην μονοπώληση του ομοιοπαθητικού κινήματος της χώρας μας από συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες ατόμων αφενός δεν οδήγησαν πουθενά - πέρα από την διάσπαση της ενότητας του ομοιοπαθητικού κινήματος - και αφετέρου σήμερα είναι ανεδαφικές.
Επίσης η έννοια «ομοιοπαθητικός» θα πρέπει να διατηρηθεί ευρεία μέσα στα πλαίσια των ποικίλων λειτουργών υγείας και να μην περιορισθεί κάτω από την πίεση συντεχνιακών ενδιαφερόντων. Εφόσον - όπως προειπώθηκε - η εκπαίδευση που παρέχεται είναι έτσι κι αλλιώς ελλιπής, αυτός είναι επαρκής λόγος ώστε να μην υποτιμούμε την πρόθεση ειλικρινών ατόμων που προσπαθούν να προσφέρουν χρήσιμες υπηρεσίες στους συνανθρώπους τους προσπαθώντας να διδάξουν ή να διδαχθούν σωστή Ομοιοπαθητική. «Ο αναμάρτητος ή τέλειος πρώτος τον λίθο βαλέτω».
Το ομοιοπαθητικό κίνημα στη χώρα μας θα πρέπει επιτέλους να βαδίσει σε γραμμές ενότητας μέσα από τον σεβασμό του άλλου. Οι άνθρωποι που το υπηρετούν μέσα από κομβικές θέσεις θα πρέπει να γίνουν περισσότερο περιεκτικοί, ανεκτικοί στο διαφορετικό και ανοικτοί απέναντι σε όσους προσφέρουν ειλικρινά και επίμοχθα στον χώρο μας. Θα πρέπει να πέσουν τα φράγματα και να χτισθούν γέφυρες επικοινωνίας. Επίσης θα πρέπει να φροντίσουμε όλοι μας ώστε να διατηρούμε ανοικτές τις πύλες σε κάθε ένθερμο οπαδό ή πιθανό μελετητή της Ομοιοπαθητικής.
Ακόμη θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι το ομοιοπαθητικό κίνημα ΔΕΝ είναι ιδιοκτησία κανενός παρόλο που καλό είναι να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Με λίγα λόγια στην πατρίδα μας, όπως συμβαίνει παντού στον πολιτισμένο κόσμο, θα πρέπει να αρχίζουν επιτέλους να αναγνωρίζονται, να υποστηρίζονται ή και να επιβραβεύονται όλες οι άξιες προσπάθειες ατόμων που προσφέρουν αληθινό έργο σε οποιονδήποτε τομέα της γνώσης.
 
Για συμμετοχές στα σεμινάρια, παραγγελίες βιβλίων Ομοιοπαθητικής ή για θεραπευτικές συνεδρίες Ομοιοπαθητικής στις οποίες προίσταται ο Λύσανδρος Μυγιάκης σε συνεργασία με την ιατρική του ομάδα, επικοινωνήστε στον «ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ» στα τηλέφωνα:
210 – 76 43 963 και 6978 – 87 59 28    
Πίσω
Εύρος Τιμών
Από:  Μέχρι:
  Καλάθι Αγορών Περισσότερα
Άδειο καλάθι
  Άρθρα Περισσότερα
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΒΑΤΤΑΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΕΚΦΥΛΙΣΗ ΩΧΡΗΣ ΚΗΛΙΔΑΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΣΥΝΔΡΟΜΟ TOURETTE ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΦΟΒΙΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ
ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ Ή ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΟΣ
ΑΣ ΚΑΛΟΣΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ
ΨΥΧΟΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΓΚΩΣΗ: ΜΙΑ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΠΟΤΕ ΚΑΛΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ
ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ REPERTORY
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ
ΤΡΟΠΟΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗΣ
  Νέα Προϊόντα Περισσότερα
Banner Δεξί 1
  Προτείνουμε για Εσάς Περισσότερα
Banner Δεξί 2
bright6
bright7